Katedra Pedagogiki

Udział w międzynarodowej Winter School w Austrii

W dniach 12-18 lutego 2024r. radomscy studenci i wykładowcy mogli uczestniczyć w Winter School zorganizowanej przez University of Education in Upper Austria w Linz (Austria) w ramach sieci pt. „SIMPLE – Social IMPact of distance LEarning”  programu Ceepus.

Koordynatorem i głównym organizatorem wydarzenia był mgr Thomas Peterseil z uczelni w Linz, natomiast radomskim przedstawicielem sieci Ceepus dr Katarzyna Ziębakowska-Cecot. Razem z dr Kingą Łagowską skutecznie zrekrutowano 4 studentów II roku z kierunków: Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna (Joanna Chruślak, Lena Mochocka, Martyna Wesołowska) oraz Psychologia (Grzegorz Kaczmarski).

W zajęciach prowadzonych w języku angielskim udział wzięła grupa ponad 40 osób z 8 europejskich uczelni:

  • University of Education in Upper Austria, Linz, Austria
  • University of Rijeka, Croatia
  • Charles University, Praha, Czech Republic
  • University of Mitrovica ,, Isa Boletini”, Kosovo
  • Casimir Pulaski University of Radom, Poland
  • Babes-Bolyai University of Cluj-Napoca, Romania
  • University of Kragujevac, Serbia
  • Constantine The Philosopher University in Nitra, Slovakia.

Tematy warsztatów i wykładów przygotowanych przez uczestników dotyczyły szeroko pojętej edukacji zdalnej, w tym warunków i wpływu tej edukacji w dobie pandemii COVID.

  • Virtual Realities: Facing Challenges in Online Teaching Methodology. Web tools
  • What is the role of teacher in online teaching respecting emotions?
  • How does emotions affect teaching and learning process of pupil?
  • Pedagogical and psychological aspects of distance learning
  • Experience with online teaching and learning in various contexts
  • Enhancing student’s competencies for online teaching and learning
  • How much does distance learning affects social life and psychology of growing adolescent
  • Academic engagement and motivation of college students in online education, after the COVID-19 pandemic
  • Parents’ Perspective on the Social Impact of Online Learning. What are parent´s expectations and their roles in distance learning?
  • Virtual Realities: Facing Challenges in Online Teaching Methodology during Covid-19
  • Implications of Inclusive Universities: opportunities of online education for vulnerable people.

Ukazanie podobnych doświadczeń i wyzwań edukacyjnych z perspektyw różnych krajów było nieocenione. Przedstawiciele międzynarodowej grupy wykładowców i studentów udzielili także wywiadu lokalnej telewizji, WWW. https://www.dorftv.at/video/43845

Obok celów akademickich intensywny tydzień był także okazją do integracji międzynarodowej, poznania tradycji i potraw nowych przyjaciół, zwiedzania Linz i Wiednia. 

Zachęcamy do udziału w kolejnych podobnych międzynarodowych wydarzeniach.