W dniach 12-18 lutego 2024r. radomscy studenci i wykładowcy mogli uczestniczyć w Winter School zorganizowanej przez University of Education in Upper Austria w Linz (Austria) w ramach sieci pt. „SIMPLE – Social IMPact of distance LEarning” programu Ceepus.
Koordynatorem i głównym organizatorem wydarzenia był mgr Thomas Peterseil z uczelni w Linz, natomiast radomskim przedstawicielem sieci Ceepus dr Katarzyna Ziębakowska-Cecot. Razem z dr Kingą Łagowską skutecznie zrekrutowano 4 studentów II roku z kierunków: Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna (Joanna Chruślak, Lena Mochocka, Martyna Wesołowska) oraz Psychologia (Grzegorz Kaczmarski).
W zajęciach prowadzonych w języku angielskim udział wzięła grupa ponad 40 osób z 8 europejskich uczelni:
- University of Education in Upper Austria, Linz, Austria
- University of Rijeka, Croatia
- Charles University, Praha, Czech Republic
- University of Mitrovica ,, Isa Boletini”, Kosovo
- Casimir Pulaski University of Radom, Poland
- Babes-Bolyai University of Cluj-Napoca, Romania
- University of Kragujevac, Serbia
- Constantine The Philosopher University in Nitra, Slovakia.
Tematy warsztatów i wykładów przygotowanych przez uczestników dotyczyły szeroko pojętej edukacji zdalnej, w tym warunków i wpływu tej edukacji w dobie pandemii COVID.
- Virtual Realities: Facing Challenges in Online Teaching Methodology. Web tools
- What is the role of teacher in online teaching respecting emotions?
- How does emotions affect teaching and learning process of pupil?
- Pedagogical and psychological aspects of distance learning
- Experience with online teaching and learning in various contexts
- Enhancing student’s competencies for online teaching and learning
- How much does distance learning affects social life and psychology of growing adolescent
- Academic engagement and motivation of college students in online education, after the COVID-19 pandemic
- Parents’ Perspective on the Social Impact of Online Learning. What are parent´s expectations and their roles in distance learning?
- Virtual Realities: Facing Challenges in Online Teaching Methodology during Covid-19
- Implications of Inclusive Universities: opportunities of online education for vulnerable people.
Ukazanie podobnych doświadczeń i wyzwań edukacyjnych z perspektyw różnych krajów było nieocenione. Przedstawiciele międzynarodowej grupy wykładowców i studentów udzielili także wywiadu lokalnej telewizji, WWW. https://www.dorftv.at/video/43845
Obok celów akademickich intensywny tydzień był także okazją do integracji międzynarodowej, poznania tradycji i potraw nowych przyjaciół, zwiedzania Linz i Wiednia.
Zachęcamy do udziału w kolejnych podobnych międzynarodowych wydarzeniach.