Customise Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorised as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyse the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customised advertisements based on the pages you visited previously and to analyse the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Katedra Pedagogiki

Wizyta studentów w przedszkolu „Leśne Smyki”

W dniu 29.10.2024 studenci 2 roku Pedagogiki przedszkolnej i wczesnoszkolnej wraz z wykładowcami dr Katarzyną Ziębakowską-Cecot oraz mgr Nelą Bukowską złożyli wizytę w przedszkolu „Leśne Smyki”. Jest to pierwsze przedszkole w Radomiu, które stosuje alternatywne założenia pedagogiki leśnej.

Goście z uniwersytetu zostali powitani przez p. Kamila Przerwę, dyrektora przedszkola oraz grupę Leśnych Smyków. Studenci zostali oprowadzeni po terenie placówki oraz zaproszeni do obejrzenia wnętrza jurty, jedynego zadaszonego pomieszczenia. W trakcie rozmowy z dyrektorem zapoznali się z zasadami funkcjonowania takiego przedszkola, głównymi założeniami pedagogiki leśnej oraz mieli możliwość zadawania nurtujących ich pytań.

W podziękowaniu za zaproszenie, studenci przygotowali dla Leśnych Smyków kilka zabaw aktywizujących, takich jak: tworzenie pięknych obrazków, gry sensoryczne, a to wszystko tylko z wykorzystaniem darów przyrody, które udało się znaleźć na terenie placówki. Po udanej zabawie studenci mogli także obserwować „krąg”, czyli zajęcia prowadzone wokół ogniska i wyłącznie w języku hiszpańskim.

W dalszej części wizyty dzieci wraz ze studentami wybrali się na wspólny spacer do pobliskiego lasu. Na miejscu p. Kamil zorganizował grę terenową dla gości i przedszkolaków. Zadaniem grup Smyków i studentów było stworzenie swojej  wioski od zera używając tylko własnej wyobraźni oraz rzeczy znalezionych w lesie.

Niestety wszystko, co dobre szybko się kończy, więc nadszedł także czas pożegnania gości z  przedszkolakami. Studenci zakończyli wizytę w tym nietypowym przedszkolu z głowami pełnymi refleksji i nadzieją na możliwość kolejnego spotkania z niesamowitymi Leśnymi Smykami.