Customise Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorised as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyse the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customised advertisements based on the pages you visited previously and to analyse the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Katedra Pedagogiki

Szkolenie studentek z interaktywnymi klockami MODI

W dniu 23 listopada odbyło się szkolenie nt. „Wykorzystanie interaktywnych klocków MODI w edukacji STEAM w klasach 1-3 SP” dla 20 studentek V roku kier. Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna jsm, WFP. Było to związane z realizacją Zadania nr 8 „Nowe kompetencje pracowników i studentów w UTHRad.”  w ramach projektu pt.: „Zintegrowany Program UTHRad.”, POWR.03.05.00-00-Z105/17, współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.

Wykłady, ćwiczenia i warsztaty prowadzili szkoleniowcy firmy Prodata z Poznania: Mateusz Małecki oraz Grażyna Michalska. Studentki mogły poznać specyfikę interaktywnych klocków MODI oraz możliwości ich programowania z aplikacją Code Sketch, MODI Play czy MODI Studio. Oprócz wiadomości technicznych uczestniczki szkolenia poznały wiele metodycznych wskazówek z praktyki szkolnej.

Studentki w ramach szkolenia dostały certyfikaty, materiały szkoleniowe oraz moc pomysłów na zajęcia z dziećmi, szczególnie prowadzone w nurcie edukacji STEAM, gdzie można łączyć zadania z obszaru nauk przyrodniczych (Science), techniki (Technology), inżynierii (Engineering), sztuki (Arts) oraz matematyki (Maths).

Dzięki realizacji planów zakupowych na potrzeby szkolenia zostały także zakupione klocki LEGO, długopisy 3D oraz szkolna drukarka 3D, model Banach 3D School, z których wydruki również przydały się w czasie szkolenia.